This Is Borneo No.1 Hits Malaysia Radio Internet Station [ LIVE 24hrs NONSTOP MUSIC ]

Song artist:
Song title:
Dedicated to:
Your name:
Your E-mail:

Sarawak duduki tempat ketiga pada Kejohanan Tinju Remaja Kebangsaan 2015 di Negeri Sembilan.

Permulaan baik bagi skuad tinju SUKMA Sarawak apabila berjaya menduduki tempat ketiga pada Kejohanan Tinju Remaja Kebangsaan 2015 yang diadakan di Senawang, Negeri Sembilan dari 5 hingga 10 Oktober lepas.

Kontinjen negeri diwakili lapan petinju berjaya membawa pulang satu pingat emas dan dua perak pada kejohanan berlangsung selama enam hari itu.

Ema s di sumbangka n oleh Ismail Arwan selepas menewaskan Mohd Izwan Saimon dari Terengganu dalam kategori 81kg.

Manakala, perak dirangkul oleh Naim Bakri dan Mustaza Sidi selepas tewas di tangan lawan masingmasing dalam kategori 91kg dan 69kg.

Naim kalah di tangan petinju tuan rumah, Ravinder Singh sementara Mustaza juga tumpas di tangan petinju Negeri Sembilan, Muhammad Raqib.

Negeri Sembilan muncul juara keseluruhan dengan menggondol empat emas dan dua gangsa.

Disusuli Kelantan di tempat kedua dengan satu emas, dua perak dan satu gangsa.

“Kita tetap berpuas hati dengan prestasi petinju pada kejohanan ini. Namun perjalanan mereka masih jauh dan perlu lebih bersedia dari segi mental dan fizikal,” menurut Presiden Persatuan Tinju Negeri Sarawak (SABA) Datuk Rahman Lariwoo semalam.

“Terima kasih kepada Kementerian Pembangunan Sosial (KPS) dan Majlis Sukan Negeri Sarawak (MSNS) yang memberikan sokongan moral yang cukup kuat kepada skuad tinju untuk menghadapi kejohanan ini.

” Menurut Rahman, SABA merancang untuk menghantar sembilan petinju Sarawak menyertai Kejohanan Remaja Jemputan Indonesia yang akan berlangsung di Bandung dari 25 Oktober hingga 1 November depan.

“Saya harap petinju akan menggunakan kejohanan ini sebagai landasan untuk meningkatkan lagi kemahiran serta memantapkan mental dan fizikal mereka.”

Sumber : Utusan Borneo

No comments:

Post a Comment